אסטרטגיית תוכן לאתרי Ecommerce

אחת הסוגיות המרכזיות הנוגעות ליצירת חווית משתמש יעילה וברורה באתרי מכירות ברשת הינה הטמעה נכונה של תוכן.

תוכן נבון וממוקד מייצר תנועת גולשים מוגברת, מייצר אמינות בקרב הגולשים ואחראי לבנייה נכונה של המותג שלכם. בשורה התחתונה, שימת לב לפרטים הקטנים אמורה לשפר באחוזים נכרים את מחזורי המכירות שלכם, הן באמצעות גיוס מתמיד של לקוחות חדשים והן באמצעות שמירה על אלו הקיימים.

אספנו עבורכם מספר דגשים חשובים האמורים לעשות את ההבדל. מניסיוננו, אנו משוכנעים שאם תשקיעו זמן ביצירת תוכן קולע במקומות הנכונים, התוצאות לא יאחרו מלהגיע…

מידע אודות שילוח

ידוע כי מחירו של השילוח מהווה שיקול מכריע בהשלמת תהליך הקנייה כמו גם פרק הזמן החולף מרגע ההזמנה ועד להגעת הפריט אותו רכשנו. לקוחות שיבינו כי המשלוח אינו מגיע למדינתם או שנדרש תשלום נוסף בעבורו, הם לקוחות אותם נאבד כמעט בוודאות.
חשוב מאוד להסביר לקונים באתר מהן אפשרויות השילוח המוצעות, מה המחיר הנלווה (עדיף שלא יהיה כזה) ומהם היעדים אליהם אנחנו שולחים מוצרים.

הנחות ומבצעים

רבים מן הקונים באתרי המסחר מחפשים בעיניהם את המוצרים הנמצאים במבצע על מנת לחסוך כסף. זו צרכנות נבונה ועלינו לעודד אותה.

אתרי קניות רבים מודעים לעובדה כי יש להציב בחזית מוצרים במבצע אך שוכחים להקים עמוד ייעודי בו ירוכזו כל המבצעים וההנחות המתקיימים באתר באותו הרגע. חשוב לזכור להקים עמוד שכזה ולבחון על בסיס קבוע את כמות הגולשים המבקרים בו ואת יחס ההמרה המתקיים בו. במקביל, יש לרענן בו את המוצרים על מנת ליצור תחושה של אתר המתמקד בחוויית הקנייה של הלקוח ובדרישותיו. מוצרים המהווים להיטי מכירות יופיעו כדרך קבע בעמוד זה…

אפשרויות תשלום

רבים מן הגולשים לא ישלימו את תהליך הקנייה באתר שלכם במידה ולא תופיע בו שיטת התשלום המועדפת עליהם. מומלץ לנסות ולייצר מצב בו אתר הקניות שלכם עורך שימוש בכל אמצעי התשלום ובמידה ולא, יהיה נחמד אם תוסיפו הסבר קצרצר ומנומק אודות הבחירה שלא לעבוד עם אמצעי תשלום כזה או אחר.

שאלות נפוצות (FAQ)

הביאו בחשבון כי חלק ניכר מן המבקרים באתר שלכם מעדיפים למצוא מידע שימושי באתר באופן עצמאי ולא לפנות אליכם על מנת לקבלו. צרו עמוד מרוכז של שאלות ותשובות המטפל בנושאים המרכזיים בהם מביעים הלקוחות עניין. ספקו הסבר קצר וענייני אודות המוצרים שלכם, אופן השילוח וכדומה.

תמיכה ויצירת קשר

הקונים באתר אמורים להיות חשופים בכל עת לאפשרות ליצור איתכם קשר בכל סוגיה שייתכן ותעלה. הדברים אמורים גם לגבי המוצרים עצמם וגם לגבי הזמינות שלכם עבורם במהלך התשלום עצמו. זמן התגובה חייב להיות מהיר ולנסוך אמון בלקוחות, שמצדם מחפשים אתרי קניות שעליהם ניתן לסמוך קרי לקבל שירות מצוין.

מדיניות החזרות

כמעט כל מי שיקנה אצלכם מוצר כלשהו באתר יבקש לדעת מה קורה במידה והוא לא מרוצה מן המוצר שלכם או במידה והוא מעוניין להחליפו באחר.
במקביל, לקוחות שאינם שלמים במאה אחוז עם קנייה מסוימת, ייתכן וישלימו את תהליך הקנייה אם יידעו כי מדיניות ההחזרות שלכם הוגנת ומתקתקת כמו שעון שוויצרי.

קצת על תוכן שנעים לקרוא

לקוחות המבקרים באתר ישמחו למצוא בו תוכן מעניין. תוכן שכזה גם ימתג אתכם כמומחים בתחום וגם יסייע ביצירת תמיכה להשלמת מהלכי קנייה של המוצרים שלכם.

בלוג

סטטיסטית, מדובר באחד האמצעים המובילים לשיפור יחסי ההמרה ויצירת תנועת גולשים בחנות המקוונת שלכם. איך עושים את זה?

ראשית, ערכו מחקר משתמשים קצר על מנת להבין מהם עולמות התוכן שמעניינים את הלקוחות שלכם. שנית, בררו בעזרת כלי העזר של גוגל מהן מילות המפתח בהן הגולשים עורכים שימוש בתחום שלכם ובנו סביב אותן מילים כתבות קצרות ומדריכי קנייה שיקנו לכם יתרונות אורגניים בחיפוש. ולבסוף, זכרו כי אין מדובר במדיה אקדמית וכתבו תוכן קליל וקצר שיהיה פשוט נעים לקרוא.

חוות דעת וביקורות גולשים

נתון מדהים מצביע על העובדה כי למעלה מ-60% מן הגולשים קוראים חוות דעת על האתרים ועל המוצרים טרם ביצוע הקנייה. הוכח מעל לכל ספק כי אם תאפשרו ללקוחות שלכם להשאיר חוות דעת באתר תשתפר משמעותית עמודת ההכנסות שלכם . טיפ קטנטן נוסף: אל תחששו מביקורות שליליות – אלו מייצרות אמינות בקרב הגולשים ומוכיחות להן כי אתם מספיק טובים על מנת להתמודד גם איתן.

נוכחות ברשתות חברתיות

על מנת להשלים נוכחות נכונה של תוכן, הקימו חשבון פייסבוק החושף את הנעשה באתר, את מוצריו ואת סיפורי הלקוחות שלכם. אם המוצרים שלכם ויזואליים ומצטלמים היטב, חשבון אינסטגרם איכותי יוביל גם הוא לשיפור ניכר בתנועת הגולשים.

באותה נשימה חשוב לזכור כי אם החלטתם להיות פעילים במדיה החברתית, יש להקפיד על תחזוקה נאותה של החשבונות שלכם. זכרו כי אם הגולשים יבקרו בהם ויבינו כי הפוסט האחרון עלה לפני שנה וחצי והתמונות המופיעות נראות לא מושקעות מספיק עלול להיווצר רושם שלילי שישיג בדיוק את ההיפך ממה שייחלתם לו.

אחד היתרונות הבולטים בשיווק דיגיטלי הינו היכולת שלכם כבעלי אתרים לעקוב אחר התוצאות ולהבין מהם האפיקים שעובדים עבורכם נכון. פרסום ברשת אינו עניין זול וכרוך לא אחת בהוצאה של אלפי שקלים בחודש. אם בחרתם לפרסם את העסק שלכם בפייסבוק, לדוגמא, ומגלים כי התנועה המגיעה משם אינה מספקת לכם את הנפח העסקי המצופה, אפשר לעצור לרגע ובצע חישוב מסלול מחדש….

אבל זה כבר נושא למאמר נוסף, לא…