ניוזלטר – למה, כמה ואיך…

ניוזלטר מהווה אמצעי שיווק תוכני יעיל מאוד לבניית מערכות יחסים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. במחקרים שנערכו ע"י גופי שיווק מובילים נקבע כי זוהי הדרך המועדפת על קהלי היעד בכל הנוגע לקבלת עדכונים אודות הפעילות שלכם, התחום בו אתם פעילים וכמובן, להיות ראשון לדעת מה יש לכם להציע להם.
למה? שימו עין…

תוכן ממוקד, פרקטי ומעניין

כמויות התוכן האדירות אליהן אנחנו נחשפים גורמות לנו להפוך סלקטיביים יותר ויותר. שיטות השיווק האגרסיביות של המפרסמים מציפות אותנו גם במידע אותו כלל לא התכוונו לצרוך. אם עוצרים וחושבים על כך לרגע, תופעה זו היא מקור ההצלחה של פלטפורמות תוכן דוגמת פייסבוק וטוויטר, המגישות לנו מסרים קצרצרים האמורים ליצור עניין ובמידה ואכן התעורר כזה, מאפשרות לנו לצלול פנימה ולהעמיק.

אז איך כל זה מתקשר לשיווק באמצעות ניוזלטר? ובכן…

נניח, לשם הדוגמה, שיש לנו עסק לעיצוב פנים. אנחנו פעילים כבר שנים מספר וצברנו לא מעט לקוחות מרוצים שקיבלו שירות נהדר לצד כאלו שהביעו עניין והתלהבות אך בחרו לבסוף לוותר, מסיבות שונות. עם כולם היינו בקשר ואנו מחזיקים בכתובות המייל שלהם. צברנו מאות של כתובות אימייל של אנשים שלכולם מכנה משותף משמעותי: התעניינות ברורה בעיצוב פנים, הן ברמת צריכת השירותים שלנו והן סתם ברמת הבעת עניין בתחום.
סביר להניח כי קהל זה צורך תוכן בתחום העיצוב וישמח לקבל תוכן מעניין במינון נכון..

כתובות מייל פרטיות הן עניין רגיש – כבדו זאת!

כולנו שונאים ספאם. אין מעצבן יותר מלקבל לתיבת הדואר הפרטית שלנו הודעות שיווקיות מכל מיני מפרסמים עלומים, לאחר שהעזנו להשאיר פרטים באתר מסוים או בדף נחיתה כלשהו. חוק הספאם אמנם מגן עלינו ואוסר על המפרסמים לשלוח לנו תוכן ללא אישור אך כיום קיימות דרכים יצירתיות אחרות להמשיך ו"להפציץ" אותנו בידיעות מהן היינו שמחים להימנע.

חשוב להביא בחשבון כי שליחת מייל לאדם כלשהו מהווה חדירה למרחב פרטי ולכן יש לעשות זאת באופן רגיש ואינטליגנטי. אנחנו, באופן אישי, ממש לא אוהבים לפתוח מייל ולמצוא פרסומת בגודל אדיר מציפה את המסך. העניין נוגע במישרין גם לאופן בו אמור להיפתח הניוזלטר שלכם על ידי הלקוח. דמיינו לרגע את התהליך:

מייל מכם נכנס לתיבת הדואר של הלקוח. בכותרת המייל בחרנו כותרת המייצרת עניין אצל קהל היעד, משהו בסגנון "טרנדים מובילים בעיצוב הבית לשנת 2018". הלקוח, שהרי מכיר אתכם, פותח את המייל. כעת, שהוא בתוך ההודעה עצמה, ייתקל הלקוח בהזמנה לקרוא את התוכן שלנו, שני משפטים נעימים המזמינים אותו בנימוס להקיש על הלינק המצורף לצפייה בתכנים של הניוזלטר שלנו. זכרו, לא מדובר בברכה לרגל השנה החדשה, כזו הנקראת בשתי שניות ותפקידה להעלות חיוך. הניוזלטר שלכם הוא עניין רציני שהושקעו בו זמן ומחשבה. אל תכריחו את אלו המקבלים מכם מייל לקרוא ישר את התוכן שלכם. פנו אליהם בנימוס וכבדו אותם. אם בהקשה על הדואר שלכם ייפתחו על הקורא מיד מסות של תוכן, הוא ייבחר לסגור או למחוק אותו מיד.

מהם היתרונות אותם ניתן להשיג באמצעות ניוזלטר?

  • יוצרים מודעות – הפצה של ניוזלטר מעניקה לכם את האפשרות להגביר את המודעות וההבנה של המוצרים והשירותים שלכם. ייתכן כי לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים מחזיקים בהבנה חלקית בנוגע ליכולות שלכם מכיוון שהתוכן המגיע אליהם מכם נושא בעיקר אופי שיווקי בולט. תוכן המופץ באמצעות ניוזלטר מסייע בבניית תמונה רחבה יותר ומכיל קישורים נוספים לאתר האינטרנט שלכם.
  • מיתוג כמומחים בתחום שלכם – הפצה של ניוזלטר ממתגת אתכם כמומחים ומסייעת רבות בבניית אמון במוצר ובשירות שלכם. התוכן שתבחרו להפיץ יכלול מאמרים הקשורים במישרין לתחום העיסוק שלכם ואף לסקטורים קשורים המשפיעים במישרין על קהלי היעד שלכם. מידע סטטיסטי, טרנדים בתעשייה וכנסים בתחום הם אפיקי תוכן נהדרים ומגוונים הבונים לכם תדמית מצוינת של מביני עניין ומובילי שוק.
  • מה חדש אצלכם? – השקתם שירות או מוצר חדשים? יש לכם הצעה אטרקטיבית הנוגעת לתמחור או לחבילת שירותים חדשה? הציפו זאת בניוזלטר שלכם. זכרו כי קהלי היעד שלכם מורכבים מלכתחילה כבעלי עניין בתחום ולכן פרסומים מסוג זה יוכלו לייצר במהרה הכנסה נוספת.
  • שומרים על קשר – ניוזלטר שיוצא אחת לחודש ובזמנים קבועים מסייע לכם לשמור על קשר רציף עם הלקוחות הקיימים שלכם. לא אחת חוטאים עסקים בהזנחת לקוחות ויוצרים עמם קשר רק בעת תקלות שונות או לצורך חידוש החוזה. חבל!

לסיכום, ניוזלטר מהווה אמצעי שיווק יעיל וענייני. כתיבתו אמורה להיות קצרה וקולחת על מנת ליצור עניין בקרב הקהלים שלכם במטרה ליצור מודעות חיובית עבור החברה שלכם. ההוצאה הכרוכה בהוצאתו נמוכה ביחס לאמצעי השיווק הדיגיטליים האחרים והתוכן המופיע בו יכול ואמור להיות מגוון ועשיר ולהשיא ערך של ממש לכל קורא באשר הוא…

מוזמנים ליצור אתנו קשר, יחד נבנה ניוזלטר שנותן עבודה 😊